Har du spørgsmål, så ring 5347 9734
 

Sådan forbereder du din bil til service

Servicetjek er en nødvendighed, hvis du vil passe godt på din bil, men det kan også hurtigt blive en bekostelig affære. Heldigvis er der nogle meget konkrete ting du selv kan gøre, hvis du gerne vil forberede din bil bedst mod et kommende serviceeftersyn.

Dæk

Har du sæsondæk på, der skal skiftes? Er der rigeligt dækmønster på dit nuværende dæk? Har dækkene det korrekte dæktryk? Nogle af tingene kan du helt selv fikse, andre kan du med fordel have styr på inden du kontakter en mekaniker. Registrerer du for eksempel, at din bil behøver nye dæk, kan du med fordel researche lidt på egen hånd og blive bekendt med udbud og pris, så du kvalificerer dig selv bedre til, at vælge det helt rigtige blandt de forskellige tilbud mekanikeren forelægger dig. Indsigten er også en fordel for dig, der behøver særlige dæk-moddeller, der enten skal bestilles på forhånd eller findes et alternativ til.

Olie, køle- og sprinklervæske

Står du over for et servicetjek, kan du med fordel selv kontrollere mængden af olie, køle- og sprinklervæske inden du besøger et autoværksted. Ofte inkluderer et serviceeftersyn påfyldning af de forskellige væsker, og det kan ende med at blive en rigtig dyr affære, hvis ikke du selv har gjort dit forarbejde ordentligt. Mange autoværksteder vælger nemlig som udgangspunkt at fylde high-end væsker på til vejledende udslagspris, hvis ikke du har indledende indvendinger imod det. Du kan derfor med fordel enten vælge at påfylde væskerne selv, eller være opmærksom på det pågældende autoværksteds holdning dertil og i sidste ende spare dig selv gode penge.

Hav et overblik over den ønskede proces

Indleverer du din bil til serviceeftersyn, kan det være en rigtig god ide, forud for indleveringen af bilen, selv at have dannet dig et overblik over, hvad du ønsker, der skal efterses. Skal alle dele udskiftes til nyere dele, eller kun de dele der virkelig trænger? Fokuseres der på æstetik, funktionalitet eller begge ting? Har du nogle særlige ønsker i forhold til mærker etc.? Ved at have taget stilling og være klar i spyttet, gør du processen lettere for både dig selv og for autoværkstedet og undgår samtidig ’ubehagelige’ overraskelser i form af uventede ekstra beløb for ydelser du ikke ønskede, men som du efter de er udført hæfter for.

 

VI GLÆDER OS TIL AT HJÆLPE DIG!